W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich

ul. 1 Maja 15
57-200 Ząbkowice Śląskie


tel. +48 74 816 53 00
fax +48 74 815 54 45


e-mail: urzad@zabkowiceslaskie.pl

adres skrzynki podawczej ePUAP:/gzab/skrytka
link  do ePUAP

NIP Gmina: 887-16-35-243,
NIP Urząd Miejski: 887-00-11-210
REGON Gmina: 890718461
REGON Urząd Miejski: 000526110


Identyfikator Gminy TERYT - 0224053

Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właśiccieli nieruchomości

Zgodnie ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, od 1 lipca 2013 roku, zmieniły się zasady gospodarowania odpadami komunalnymi w gminach.Nowy system zakłada, że gmina jest odpowiedzialna za odebranie i właściwe zagospodarowanie odpadów komunalnych. Nowym systemem objęte zostały nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy a także właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne tj. zakłady pracy, placówki handlowe, szkoły itp.

Mieszkańcy, w zamian za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, będą wnosić opłatę do Urzędu Miejskiego - zadeklarowaną w złożonej deklaracji.

Obowiązki właścicieli:
- zabudowa jednorodzinna (domki jednorodzinne):
wyposażyć nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji wybrana w przetargu firma dostarczy worki za darmo;  

- zabudowa wielorodzinna (bloki, duże wspólnoty):
zarząd wspólnoty/właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji również należy wyposażyć nieruchomość w pojemniki na odpady segregowane;

- utrzymywać pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

- umożliwić firmie wywozowej odbiór odpadów z posesji i udostępnić pojemniki
i worki z odpadami w terminach ich odbioru;

-  złożyć do Urzędu deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami;

- uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami do 10 każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.

Załączniki

Uchwała pdf, 452 kB

Powiadom znajomego