Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
  1. Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
  2. Grafiki, zdjęcia prezentujące informacje nie mają dodanych tekstów alternatywny lub opisów treści.
  3. Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie są napisane w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym.
  4. Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują, a niektóre odnośniki w ramach jednego serwisu internetowego nie otwierają się w tym samym oknie.
  5. Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów.
  6. Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji.
  7. Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Pliki wideo z nagranych już transmisji nie posiadają napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji.
  8. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  9. Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-09-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-10-11

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-10-11

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Edyta Balicka

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Jolanta Cholewińska

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: jolanta.cholewinska@zabkoiwiceslaskie.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 748156325

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących bip.zabkowiceslaskie.pl odpowiada: Wydział Organizacyjny  Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich

  • adres poczty elektronicznej: edyta.balicka@zabkowiceslaskie.pl
    telefon: 748165-302
  • Koordynator ds. dostępności:  Jolanta Cholewińska
    telefon: 748165-325
    e-mail: jolanta.cholewinska@zabkowiceslaskie.pl

Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej -formie,

- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem

Wniosek o zapewnieniu dostępności cyfrowej

Rozpatrzenie żądania powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania dotyczący dostępności cyfrowej można złożyć skargę do Burmistrza Ząbkowic Śląskich:

adres: ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie
e-mail: urzad@zabkowiceslaskie.pl


Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury dotyczącej dostępności cyfrowej można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

 



Dostępność architektoniczna:

Siedziba Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich:

ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie

 

  • budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową,
  • wejście do budynku nie zawiera pochylni i platformy umożliwiającej wjazd do urzędu dla osób niepełnosprawnych,
  • w budynku nie znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych,
  • w budynku nie jest dostępna winda osobowa umożliwiająca wjazd na wszystkie poziomy budynków,
  • na parkingu Urzędu jest wydzielone miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych,
  • do wejścia budynku prowadzą schody,
  • przy wejściu do budynku od strony parkingu jest dzwonek dla osób niepełnosprawnych.,
  • nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące,
  • informacje głosowe udzielane są przez kontakt z pracownikiem Biura Obsługi Interesanta,
  • do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
  • urząd nie posiada pętli indukcyjnych, brak oznaczeń w alfabecie Brajla

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich realizuje obsługę osób niesłyszących i słabo słyszących poprzez usługę połączeń w formie on-line, dzięki której można się skontaktować z tłumaczem języka migowego link



Aplikacje mobilne:

Ministerstwo Cyfryzacji udostępnia następujące aplikacje mobilne: mObywatel w wersji dla systemu Android mObywatel w wersji dla systemu iOS. Nazwy aplikacji są linkami prowadzącymi do miejsca, z którego można pobrać aplikację, na przykład do sklepu z aplikacjami. Poza wspomnianymi wymaganiami Deklaracja Dostępności może zawierać również inne elementy i informacje, które mogą być użyteczne pod kątem zapewnienia i informowania o dostępności. Takie elementy mogą być dodane do Deklaracji wedle uznania.



Dodatkowe informacje: