Godziny pracy, wykaz pracowników Urzędu
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
- Poniedziałek: 7.00 – 18.00
- Wtorek: 07.00 – 15.00
- Środa: 7.00 – 15.00
- Czwartek: 7.00 – 15.00
- Piątek: 7.00 – 15.00
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich
ul. 1 Maja 15
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. 74 816 53 00
fax 74 815 54 45
e-mail: urzad@zabkowiceslaskie.pl
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Na podstawie § 3 ust.2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków z dnia 8 stycznia 2020 roku (Dz. U. Nr 5, poz. 46), informujemy, że:
Klienci Urzędu w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w poniedziałki:
od 9:00 do 10:00 telefonicznie pod numerem 74 816 53 60
od 10:00 do 18:00 przez Burmistrza lub Zastępcę Burmistrza
od 10:00 do 15:00 przez Sekretarza, Skarbnika, Kierowników Wydziału
Skargi (wnioski) przyjmowane są w Biurze Obsługi Interesanta, mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej, w tym z wykorzystaniem faksu na adres
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, fax. 74 815 54 45
- w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu i potwierdzone przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu
- pocztą elektroniczną na adres obsługiwany urzad@zabkowiceslaskie.pl
W przypadku zgłoszenia skargi (wniosku) ustnie do protokołu, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Ze skargą/wnioskiem może wystąpić każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Uwagi:
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane na piśmie (pocztą) jak i drogą elektroniczną, w tym e-mailem powinny zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę lub wniosek oraz określenie jego adresu tj. nazwy miejscowości, ulicy (jeżeli występuje podział na ulice), numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego. Adresem może być adres zamieszkania wnoszącego, adres do doręczeń lub siedziba wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski wnoszone do Urzędu (w tym e-mailem) niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu pocztowego wnoszącego (tzw. anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.
Opłaty:
Skargi i wnioski nie podlegają opłacie.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca
Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę ( wniosek ) we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
Tryb odwoławczy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski;
Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Wymagane wnioski i dokumenty:
skarga lub wniosek, zawierające imię i nazwisko /nazwę/ oraz adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek
Urząd Stanu Cywilnego
ul. 1 Maja 15, I p. pok. Nr 9c
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. 74 8165-308
Straż Miejska pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 22:00, a w sobotę od 14:00 do 22:00. Telefon kontaktowy : 604 953 560 jest dostępny w godzinach dyżurowania Straży Miejskiej.
WYKAZ PRACOWNIKÓW URZĘDU MIEJSKIEGO ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ.